motywacja

Brakujący element

Czasami wydaje ci się, że masz wszystko co jest potrzebne, aby odnieść sukces. Masz konia, siodło, czas na jazdę. Dopisałeś do kalendarza rubryczki potrzebne na treningi. Jednak jest jeszcze coś, czego brak sprawia, że ukladanka nie złoży się w zgrabną całość.

Aby osiągnąć cel ważna jest dobra organizacja i wyeliminowanie toksycznych działań, które przeszkadzają w rozwoju. Możesz spędzić mnóstwo czasu na wyobrażaniu sobie celów, które chcesz osiągnąć. Bez podjęcia konkretnych czynności nie uda ci się ich zrealizować; a do podjęcia działań potrzebna jest motywacja.

Wyobrażanie sobie różnych rzeczy jest całkowicie normalne, ale gdy chcesz zrobić coś więcej niż “normalne” nie wystarczy mieć ideę i rozpracowywać ją w myślach. Trzeba opracować plan. To jest narzędzie, aby przejść do wyższego poziomu w realizacji marzeń.

Plan:

Etap 1. Czego chcę naprawdę? Skoncentruj się na rezultatach, które chcesz osiągnąć, np. rzucić palenie, biec 10 km bez zatrzymywania się, wygrać przyszłe zawody. Wyobraź sobie twój cel najbardziej precyzyjnie jak potrafisz, bez zadawania sobie pytań jak go osiągnąć. Twoje działania będą się zmieniać w czasie realizacji celu. Określ racjonalne terminy na realizacje poszczególnych kroków i gratuluj sobie sukcesów w drodze do celu.

Etap 2. Dlaczego chcę osiągnąć ten cel? Skoncentruj się na myślach, które popychają cię do zrobienia tego. Np. chcesz schudnąć. Jaka jest twoja motywacja? Chcesz się zmieścić w jeansy z czasów liceum? Odbudować zaufanie do samego siebie, czy polepszyć zdrowie? Myśl przewodnia będzie napędzać cię do działania przez cały czas. W najtrudniejszych momentach kiedy będziesz gotów wszystko rzucić, ta myśl przewodnia będzie twoją motywacją, aby nie odpuścić.

Etap 3. Stwórz plan działania jasny i precyzyjny. Ułóż listę poszczególnych kroków, które pozwolą dojść do celu. Gdy już utworzyłeś listę pomyśl sobie, że zrealizujesz prawdopodobnie 80%. Nie bądź dla siebie zbyt surowy, gdy nie uda ci się zrealizować poszczególnych kroków za pierwszym podejściem. Wyznacz sobie minimalny i maksymalny czas na przejście każdego z kroków.

Sukces jest nam potrzebny, gdy chcemy czuć się szczęśliwi i spełnieni, dlatego rzuć się w ślad za marzeniami i stawiaj sobie zadania możliwe do realizacji. Weźmy pod lupę przykład z biegiem na 10 km. Nie od razu przebiegniesz cały dystans. Najpierw zrób 5 min biegu, 5 min marszu. Potem znowu 5 na 5. Następnie wydłuż 10 min biegu, 10 min marszu. Potem znowu 10 na 10. Rozumiesz zasadę? Nie od razu Paryż zbudowano. Działaj regularnie, po trochę. Działanie daje energie i przegania rutynę 🙂 oraz nudę.

Kasia Godefroy – Kasia z rancho – nauczyła się płynąć pod prąd. Przez trzynaście lat pracowała w hurtowni farmaceutycznej. Wyjechała jako opiekunka do dzieci w St. Nom La Breteche, nauczyła się języka francuskiego i zapałała chęcią zmiany życia. Kocha Paryż – miasto mody i beretów, czemu dała wyraz w powieści „Tango z koniem”. Fascynują ją królowie Francji, zna na ich temat mnóstwo anegdotek. Groom z pasją do kaligrafii, pracowała jako instruktor jeździectwa w klubie sportowym w Normandii; doprowadziła grupę młodych woltyżerek do Mistrzostw Francji. Obecnie prowadzi pensjonat dla koni. Podziwia: przyrodę, malarstwo Ingresa, muzykę Mozarta. Marzy o wyjeździe do Wiednia na Koncert Noworoczny, przy okazji chętnie odwiedzi Wiedeńską Szkolę Jazdy.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.